April 17, 2011
The State Department has secretly financed Syrian political opposition groups and related projects, including a satellite TV channel that beams anti-government programming into the country, according to previously undisclosed diplomatic cables.The London-based satellite channel, Barada TV, began broadcasting in April 2009 but has ramped up operations to cover the mass protests in Syria as part of a long-standing campaign to overthrow the country’s autocratic leader, Bashar al-Assad. Human rights groups say scores of people have been killed by Assad’s security forces since the demonstrations began March 18; Syria has blamed the violence on “armed gangs.”

Read the full article by clicking here: U.S. secretly backed Syrian opposition …y WikiLeaks show – The Washington Post

Please Consider Helping Us Grow! There's lots of news we want to cover for you but we need a bigger staff and better equipment... maybe even a desk for our YouTube Shows! Just a $5/month contribution will help us tremendously. Thank you for the consideration.
*Please note this is not a tax deductible donation.